تبلیغات
معرفی و بررسی خودروهای روز دنیا - رقابت کروزرهای صاحب‌نام
 
معرفی و بررسی خودروهای روز دنیا
دنیای ماشین و موتور
                                                        
درباره وبلاگ

خوش آمدید
مدیر وبلاگ : سجاد حیدری
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
با کلیک بر روی +1 ما را در گوگل محبوب کنید

http://dkmag.net/images/stories/10008/world-comparo--img_5011.jpg

موتورسیکلت‌های کلاس Cruiser به لحاظ شکل ظاهری و مشخصات باطنی، همیشه مشتاقان بی‌شماری را به دنبال خود می‌کشیده‌اند. در بین کمپانی‌های سازنده این نوع موتورها نام‌های درخشانی دیده می‌شود. سایت موتورسایکل در اقدامی تحسین‌برانگیز بهترین کروزرهای دنیا را یکجا مقابل هم قرار داد. در این رویارویی درازمدت هارلی‌دیویدسون Super Glide Custom، هوندا Sabre، موتوگوتزی California و تریومف Thunderbird حضور دارند. با هم این رقابت جانانه را از نزدیک ببینیم.

هارلی‌دیویدسون

 

 

دنیای کروزرها بدون هارلی افسانه‌ای هیچ ارزشی ندارد. غول 100 ساله صنعت موتورسیکلت‌سازی آمریکا با سری جدید سوپر گلاید خود آمده تا رقبایش را تار و مار کند. به طول،‌ عرض و ارتفاعش نگاهی بیاندازید. 2350، 988 و 1232 میلی‌متر. گویی یک خودرو است. صندلی 668 میلی‌متری‌اش هم که حس همیشگی فرو رفتن درون فرمان خمیده را به راکب القا می‌کند. کافیست 117 میلی‌متر پایش را دراز کند تا به زمین برسد. چندی است با تایرهای سفارشی میشلین مدل Scorcher ایام می‌گذراند. تایرهایی که در چرخ جلو 100.90 نوزده اینچی و در چرخ عقب 160.70 هفده اینچی هستند. البته متوجه شدید که کاهش ابعاد لاستیک‌ها یک نکته منفی برای هارلی محسوب می‌شود. غول 490 کیلویی آمریکا با پیشرانه هواخنک توئین‌کم خود آمده است. پیشرانه‌ای 2 سیلندر به حجم 1584 سی‌سی. هر کدام از سیلندرها 95.3 میلی‌متر قطر دارند تا ضریب تراکم را به 9.2 بر یک برسانند. هارلی اگرچه به نظر نمی‌رسید ولی برای سیستم پاشش از فناوری ESPFI (تزریق ترتیبی با دریچه الکترونیکی سوخت) بهره برده است. این کروزر برای جعبه‌دنده‌ خود از مدل ابداعی Cruiser Drive استفاده کرده است. قیمت هر دستگاه سوپر گلاید بین 12 تا 14 هزار دلار است.

 

هوندا

 

 

تصور اینکه یک ژاپنی بتواند در حوزه کروزرها وارد شود، کمی سخت است. هوندا باید خیلی جسارت داشته باشد که بین این غول‌ها حضور پیدا کند. نامش را قبلاً شنیده‌اید. در رقابت‌های شمشیرزنی اسلحه‌ای با نام Sabre وجود دارد. سابر با آن چهره قابل توجه‌اش دارای پیشرانه‌ای 1312 سی‌سی آب‌خنک با آرایش دو قلوی Vشکل 52 درجه است. ضریب تراکم 9.2 بر یک از سیلندرهای 89.5 میلی‌متری آن بیرون می‌آید. روی هر کدام از سیلندرها 3 سوپاپ تعبیه شده که به صورت SOHC (تک میل‌سوپاپ روی هر سیلندر) کار می‌کنند. تروتل‌های 38 میلی‌متری وظیفه القای الکتریکی و عمل جرقه‌زنی را به عهده دارند. بر خلاف رقبای دیگر جعبه‌دنده این مدل 5 سرعته در نظر گرفته شده است. تعلیق جلو شامل بازوهای 41 میلی‌متری چنگالی می‌شود. برای ترمزهای جلو و عقب به ترتیب از دیسک‌های 336 و 296 میلی‌متری استفاده شده است. تایرهای 90.90 قطر 21 اینچی و 170.80 قطر 15 اینچی جلو و عقب فوق‌العاده هماهنگ به نظر می‌رسد. این مدل با باک 16.5 لیتری به وزن 301 کیلوگرم درآمده است. دست آخر بدانید از قیمت این موتور که به 11 هزار و 899 دلار رسیده است.

 

موتوگوتزی

 

 

هارلی از آمریکا، تریومف از انگلستان، هوندا از ژاپن و سرانجام یک رقیب از ایتالیا. شاید باورکردنی نباشد ولی این مدل سابقه‌ای از سال 1971 به این سو دارد. یک کروزر متفاوت که علاوه بر طراحی باوقار کمی هم دارای حس و حال اسپرت است. گوتزی مدل جدید کالیفرنیا را با تحولاتی در مکانیزم پیشرانه راهی بازار کرده است. پیشرانه‌ای که بر خلاف سه رقیب دیگر دارای گنجایشی کمتر است. حجمش 1064 سی‌سی و آرایش آن 2 سیلندر Vشکل است. زاویه مرکزی بین این دو 90 درجه با دو میل‌سوپاپ روی هر سیلندر است. سیلندرهای گفته شده به قطر 92 میلی‌متر می‌تواند ضریب تراکم باورنکردنی 9.8 بر یک را پدید بیاورند. هم‌چون یک ایتالیایی وطن‌پرست برای سیستم احتراق و جرقه‌زنی از قطعات شرکت Marelli استفاده شده است. حتی سیستم تعلیق جلو و عقب نیز از شرکت Marzocchi خریداری شده است. او نیز مانند هوندا دارای جعبه‌دنده 5 سرعته است. با این تفاوت که هم‌خوانی گوتزی بیشتر از رقیب ژاپنی‌اش است. بدون شک یکی از زیباترین فرم‌های اگزوز متعلق به همین مدل است. تایرهای جلو و عقب 110.90 18 اینچی و 150.70 17 اینچی دیده می‌شوند. ترمزهای 320 و 282 میلی‌متری جلو و عقب نیز از Brembo تهیه شده است. برای خریداری این غول 256 کیلوگرمی حداقل 15 هزار دلار لازم است.

 

تریومف

 

 

آنچه تریومف انگلیس برای این رقابت فراهم دیده یکی از بهترین‌ دستاوردهای اخیرشان است. هیولایی دلربا که از یک پیشرانه به حجم باورنکردنی 1597 سی‌سی بهره می‌برد. آرایش این پیشرانه به صورت دو قلوی موازی با زاویه مرکزی 270 درجه است. قطر هر کدام از سیلندرها 103.8 و ارتفاع آنها 94.3 میلی‌متر شده‌اند. اعدادی که  ضریب تراکم را به 9.7 بر یک می‌رسانند. کل ساختار پیشرانه توسط مکانیزم آب‌خنک، کنترل می‌شود. پروسه پاشش سوخت به صورت ترتیبی صورت می‌گیرد. کلیه قسمت‌های جرقه‌زنی و احتراق با چیپ‌های کامپیوتری کنترل می‌شود. جعبه‌دنده 6 سرعته حلزونی برتری مضاعف این تریومف نسبت به رقبا است. برای تعلیق جلو از بازوهای چنگالی 120 میلی‌متری و برای تعلیق عقب از مخزن‌های بادی 5 پیستونه استفاده شده است. این سیستم تعلیق کاری از شرکت Showa است. ترمزهای 310 میلی‌متری جلو و عقب نیز کاری از شرکت Brembo است. دست آخر چرخ جلوی 120.70 به قطر 19 اینچ و چرخ عقب 200.50 به قطر 17 اینچ دیده می‌شود. قیمت تریومف Thunderbird 12 هزار و 499 دلار است.

 

معرفی زد.ایکس مدل 2012

 

 

کاوازاکی برای مشتاقان سری ZX خود مدل 10R 2012‌ را عرضه کرد. گفته می‌شود برای نمونه جدید قدرت بیشتر و وزن کمتر در نظر گرفته شده است. باورکردنی نیست که روی این مدل سیستم TC (مخفف Traction Control‌ به معنی کنترل کشش) تعبیه شده باشد. درست مانند یک خودرو اسپرت امروزی. به گفته سایت موتورسایکل صدای خروجی مدل 2010 از این مدل بهتر است.

 

هارلی و 10 سال وی‌.راد

 

 

مدل فوق‌العاده موفق V-Rod 10 ساله شد. یک موتورسیکلت تمام عضلانی که یک دهه نام هارلی‌دیویدسون را در اوج شکوه نگه داشت. به همین مناسبت یک نمونه سفارشی با تیراژ محدود تولید شده است. رنگ‌بندی منحصر به فرد، رینگ‌های 5 پره کروم رنگ، صندلی با چرم دست‌دوز، اگزوزهای دوتایی آلومینیومی و صفحه کیلومتر LED از تغییرات مهم این نمونه است. بد نیست بدانید قدرت این مدل 115 اسب‌بخار شده است.

 

کراس‌رانر هوندا آمد

 

 

از نیمه دوم سال 2011 به این سو مدام تیزرهای تبلیغاتی هوندا خبر از رونمایی CrossRunner می‌دادند. حالا چندی است خبر می‌رسد نمونه 2012 با کد VFR800X معرفی شده است. یک نیمه اسپرت- نیمه آفرود بی‌اندازه زیبا که حجم دقیق پیشرانه‌اش به 782 سی‌سی رسیده است. کمی عجیب است ولی قیمت این مدل 14 هزار و 990 دلار شده است.

 

جشن 50 سالگی YZF

 

 

نیم قرن از تولد اسطوره یاماها گذشت. یک فوق اسپرت جوان‌پسند که در همه کلاس‌ها توانایی حضور داشت. به همین خاطر نسخه سفارشی برای خریداران آماده شده است. پیشرانه‌ای 998 سی‌سی با گشتاور 84.6 پوندفوت در دور موتور 10 هزار دور در دقیقه. یاماها ادعا کرده است که از این رنگ‌بندی دیگر استفاده نخواهد کرد. شاید به دلیل چنین امکاناتی بوده که قیمتش به 14 هزار و 490 دلار رسیده است.

 

آغاز فروش فرزند کوچک آپریلیا

 

 

برند صاحب‌نام ایتالیایی Aprilia قیمت‌گذاری مدل SRV850 خود را اعلام کرد. این محصول عجیب موتورسیکلتی است در کلاس سوپر اسکوترها که ارزشش 12 هزار و 120 دلار است. او را جانشینی برای GP800 معرفی کرده‌اند. با پیشرانه‌ای به حجم 839 سی‌سی می‌تواند 76 اسب‌بخار در دور موتور 7750 دور در دقیقه و 76.4 نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور 6000 دور در دقیقه تولید کند.

 

دوکاتی و جایزه بهترین برند

 

 

بازار انگلستان جایزه بهترین کمپانی تجاری را به Ducati ایتالیا اهدا کرد. این جایزه به دلیل پیشرفت بدون وقفه این موتورسیکلت‌ساز معتبر بوده است. چندی پیش هم که خبر رسید دوکاتی همکاری گسترده‌ای را با AMG آلمان آغاز کرده است. از سویی آمار فروش نشان می‌دهد تعداد مدل‌های فروخته شده در این کشور نسبت به دو رقیب و هم‌چنین نسبت به  سایر رقبا افزایش داشته است.

 

روز گوتزی‌ها

 

 

به مناسبت 90امین سالگرد تاسیس برند Moto Guzzi یک رژه باشکوه برگزار شد. در این همایش که در حضور 20 هزار تماشاگر برپا شده بود، مدل‌هایی از 52 کشور در مارانلو ایتالیا گرد هم آمدند. حضور مدل‌های سرزنده دهه‌ 30 و 40 میلادی یکی از جاذبه‌های این روز محسوب می‌شد.

 

بهترین راننده 2011 معرفی شد

 

 

رایان ویلوپوتو به عنوان بهترین موتورسوار سال گذشته میلادی انتخاب شد. این جوان 23 ساله آمریکایی با درخشش در مسابقات AMA و FIM‌ توانست به این عنوان برسد. کلاس تخصصی او موتورسیکلت‌های خارج‌جاده‌ای سوپرکراس است. گفته می‌شود فصل 2012 او را در تیم کاوازاکی و کلاس 450 سی‌سی حرفه‌ای خواهیم دید. جذابیت این کلاس به دلیل جایزه 1 میلیون دلاری‌اش است.






نوع مطلب : موتور سیکلت، هوندا، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




سه شنبه 24 مرداد 1396 12:28 ب.ظ
Everyone loves what you guys tend to be up too. This kind
of clever work and exposure! Keep up the fantastic works guys I've incorporated you guys to my personal
blogroll.
چهارشنبه 11 مرداد 1396 12:08 ق.ظ
I've been browsing online greater than three hours nowadays, but I never discovered any fascinating article like yours.
It's pretty value enough for me. In my opinion, if all web owners and bloggers made excellent content as you did, the
net will likely be a lot more helpful than ever before.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر