تبلیغات
عید نوروز مبارک - اخباری از جدیدترین کامیون‌های دنیا
 
عید نوروز مبارک
دنیای ماشین و موتور
                                                        
درباره وبلاگ

با سلام
مدیر وبلاگ : سجاد حیدری
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
با کلیک بر روی +1 ما را در گوگل محبوب کنید

http://dkmag.net/media/k2/items/cache/6a1b647b794ce3508224e3e69083d26d_XL.jpg

مرسدس‌بنز Actros مدل جدید اکتروس‌ها از خانواده 2646 LS در ژولای سال 2011 به عنوان یک مدل 2012 معرفی شد. کمپانی دایملر به عنوان مالک برند مرسدس‌بنز محصولات جدید را شبیه اکتروس‌های 1، 2 و 3 معرفی کرده‌ است. مدل فوق با پیشرانه شش سیلندر Vشکل توربوشارژ خود که 12 لیتر (11946 سی‌سی) حجم دارد، می‌تواند 456 اسب‌بخار (335 کیلووات) نیرو را در 1800 دور در دقیقه و 2200 نیوتن‌متر (1625 پوندفوت) گشتاور را در 1080 دور در دقیقه تولید کند. این خودرو به جعبه‌دنده 16 سرعته سینکرومش تجهیز شده است.

داف CF85

 

 

یک کشنده سر به زیر ولی پرقدرت. عضو جدید خانواده CFها با پیشرانه 6 سیلندر توربوشارژ شده 12.9 لیتری‌اش می‌تواند 410 اسب‌بخار (300 کیلووات) نیرو را در 1500 تا 1900 دور در دقیقه و 2000 نیوتن‌متر گشتاور را در 1000 تا 1410 دور در دقیقه تولید کند. البته نمونه‌ای از همین سری هم تولید شده است که قدرتش 462 اسب‌بخار و گشتاورش 2300 نیوتن‌متر است. این داف به صورت استاندارد دارای یک جعبه‌دنده 12 سرعته است اما با پرداخت هزینه اضافی می‌توان نمونه 18 سرعته روی آن نصب کرد. توان کششی آن 20900 کیلوگرم است.

 

فورد F-650

 

 

این خودرو را یک پیکاپ غول‌آسا بنامیم بهتر است. هیولای وحشتناک فورد با توانمندی‌های خیره‌کننده‌اش بار دیگر آمد تا اشک رقبا را دربیاورد. این تراک عظیم‌الجثه با پیشرانه حجیم 6.8 لیتری 10 سیلندر Vشکل خود به راحتی می‌تواند 362 اسب‌بخار نیرو را در 4750 دور در دقیقه تولید کند. بد نیست بدانید قطر و ارتفاع سیلندرهای این پیشرانه 90.2 و 105.8 میلی‌متر شده است. فورد گفته شده تنها پیکاپ دنیا است که ابعاد یک کشنده سنگین‌ را پیدا کرده است. کمپانی Navistar آمریکا متخصص در زمینه تولید خودروهای نظامی، برای ساخت این خودرو با فورد همکاری کرده است.

 

فریتلینر Columbia

 

 

یکی از قدیمی‌ترین تراک‌سازان دنیا با سابقه‌ای حدود 70 سال. کشنده جدید این آمریکایی از خانواده کلمبیا در دو مدل CL112 و CL120 است. غول‌هایی که درون سینه‌شان قلب 10 لیتری 515 اسب‌بخاری (384 کیلوواتی) در دور موتور 2100 دور در دقیقه و با 2237 نیوتن‌متر (1650 پوندفوت) گشتاور در دور موتور 1200 دور در دقیقه،‌ می‌تپد. تایرسازی میشلین به صورت سفارشی مدل‌های YZ‌خود را به اندازه 22.5 اینچ طراحی کرده است. از قدیم فریتلینرها به توانایی نه چندان بالا مشهور بودند ولی از طرفی امکانات بسیاری که برای راننده فراهم می‌کند این نقص را جبران کرده است.

 

فوسو FS52J

 

 

به چهره‌اش نمی‌خورد که یک کشنده 8 در 4 قوی باشد. ولی حقیقت این است که چنین چیزی رخ داده است. کمپانی Fuso به عنوان شریک تجاری میتسوبیشی، پروژه جدیدی را برای کامیون‌های سایز متوسط فراهم کرده است. محصول فوق با پیشرانه 13 لیتری 6 سیلندر خطی توربو دیزل تولید شده است. قدرتش 309 کیلووات در دور موتور 2000 دور در دقیقه ثبت شده است. گشتاورش هم به مرز 1770 نیوتن‌متر در 1100 دور در دقیقه رسیده است. به همین دلیل می‌تواند به کمک آن جعبه‌دنده 18 سرعته‌اش خیلی راحت 30800 کیلوگرم بار را جابجا کند. با سیلندرهایی به قطر و ارتفاع135 و 150 میلی‌متر ضریب تراکم 17.5 بر یک خیلی تعجب‌برانگیز نیست.

 

ایوکو Stralis

 

 

بالاخره ابتدای سال 2011 توانست خودش را از چنگال مدیریت فیات خلاص کند. حالا هم که می‌بینیم با محصولی مستقل بازگشته است. یک 6 در 4 ساده با ظرفیت 25 تن. حجم پیشرانه‌اش 12.9 لیتری و آرایش آن 6 سیلندر خطی است. 450 اسب‌بخار (336 کیلووات) نیرو را در 1900 دور در دقیقه و 2200 نیوتن‌متر (1622 پوندفوت) گشتاور را در 1000 دور در دقیقه تولید می‌کند. این در حالی است که با بهره‌گیری از حداکثر توان پیشرانه این ارقام به 500 اسب‌بخار و 2300 نیوتن‌متر می‌رسند. جعبه‌دنده‌ای 16 سرعته با قابلیت Overdrive توانمندی است که روی رقبای دیگر کمتر دیده می‌شود. تایرهای آن سری XZ میشلین با اندازه 22.5 اینچ است.

 

کنورث K108

 

 

تاسیس در سال 1923 نشان از قدمت این برند آمریکایی دارد. سری جدید تراک‌های سنگین این شرکت با مدل‌های 6 در 4 و 8 در 6 وارد بازار شده‌اند. کنورث سال‌هاست از پیشرانه‌های شرکت Cat بهره می‌برد. پیشرانه‌ای با قدرت 625 اسب‌بخار (466 کیلووات) در دور موتور 1700 دور در دقیقه. برتری‌ تمام محصولات این کمپانی روی طراحی منعطف اکسل‌های جلو، وسط و عقب آن است. اکسل‌هایی که هرکدام تا 9.1 تن را به راحتی تحمل می‌کنند. در مجموع توان کششی این مدل روی 23 تن متمرکز شده است. کنورث فوق با فاصله محوری 4200 میلی‌متری یکی از طویل‌ترین Wheelbaseها را بین رقبا دارد.

 

مان TGX

 

 

نیازی به توضیح بیشتری نیست. همه MAN آلمان را به خوبی می‌شناسند. مخصوص سری‌های فوق محبوب 6 در 4 آن را. مهندسین شرکت برای این نمونه یک پیشرانه 6 سیلندر خطی در نظر گرفته‌اند که با میزان آلایندگی یورو 4 یکی از بهترین نمونه‌ها محسوب می‌شود. قدرتش در بالاترین میزان کشش به 480 اسب‌بخار (353 کیلووات) در 1500 تا 1900 دور در دقیقه و گشتاورش به 2300 نیوتن‌متر در 1000 تا 1400 دور در دقیقه می‌رسد. اگرچه جعبه‌دنده‌اش 12 سرعته است ولی آن را شرکت ZF با فناوری آسترونیک طراحی کرده است. شاسی بدون کفی آن می‌تواند 7100 کیلوگرم را با خود حمل کند. وجود 8 ایربگ بزرگ‌ترین برتری این مدل نسبت به همه رقبای حاضر در این لیست است.

 

پتربیلت 389

 

 

می‌گویند عضلانی دنیای کامیون‌هاست. کمپانی Peterbilt بود که برای اولین بار از فریم‌های استیل روی بدنه و جلوپنجره استفاده کرد. اکسل جلو می‌تواند تا 6600 کیلوگرم ظرفیت کشش داشته باشد. بر اساس حجم و اندازه جعبه‌دنده‌هایی بین 9 تا 18 سرعته دستی یا اتوماتیک رویش نصب می‌شود. پیشرانه‌های پتربیلت را شرکت کومینس طراحی می‌کند. برای این مدل نمونه‌ای با قدرت 400 تا 600 اسب‌بخار (298 تا 447 کیلووات) و با گشتاور 1966 تا 2779 نیوتن‌متر در نظر گرفته شده است. بلوک این پیشرانه تنها 1344 کیلوگرم وزن دارد. مشتری می‌تواند بین تایرهای 22.5 میشلین و 24.5 بریجستون یکی را انتخاب کند.

 

رنو Magnum

 

 

بهترین تراک اوایل دهه 90 میلادی خودش را بین رقبای اروپایی‌اش جا انداخته است. او را چیزی بهتر از مدل Premium‌ معرفی کرده‌اند. مگنوم درون سینه‌اش پیشرانه 12 لیتری شش سیلندر خطی ولوو را دارد. قوای محرکه‌ای که می‌تواند 500 اسب‌بخار (373 کیلووات) نیرو و 2240 نیوتن‌متر (1652 پوندفوت) گشتاور را در 1050 تا 1450 دور در دقیقه تولید کند. شرکت ZF برای این خودرو جعبه‌دنده‌های 16 سرعته دستی و 12 سرعته اتوماتیک طراحی کرده است. رنوی فرانسه برای ترمزهای این محصولش از فناوری APM‌ (مدیریت هوایی سازه) بهره‌گیری کرده است.

 

اسکانیا R620

 

 

حرف از تراک‌، کشنده و کامیون باشد و اسمی از اسکانیا برده نشود؟ مخصوصاً آنکه مدلی جدید از خانواده Rها نیز عرضه شده است. این مدل با تناژ 33 هزار و 200 کیلوگرم یکی از قوی‌ترین نمونه‌ها محسوب می‌شود. با پیشرانه 15.6 لیتری هشت سیلندر Vشکل خود یک سر و چند گردن از بقیه بالاتر است. قدرت خروجی آن 620 اسب‌بخار (456 کیلووات) در دور موتور 1900 دور در دقیقه و گشتاور نهایی آن 3000 نیوتن‌متر (2200 پوندفوت) در 1100 تا 1400 دور در دقیقه است. فقط ای کاش برای این اسکانیا یک جعبه‌دنده بهتر غیر از همین مدل 14 سرعته در نظر گرفته می‌شد. سیستم برق آن شامل یک باتری 24 ولت با جریان 180 آمپر و هم‌چنین یک آلترناتور 100 آمپری می‌شود.

 

ولوو FM380

 

 

دوست‌داران ولوو سوئد این شاهزاده جاده‌ها، منتظر مدلی جدید از خانواده FM‌ باشند. با اینکه اغلب سری FH این شرکت به خصوص FH12 و FH16 آن مشهور شده‌‌اند اما در کلاس پایین‌تر نیز غوغایی برپاست. این مدل با پیشرانه 9.4 لیتری خود 380 اسب‌بخار (280 کیلووات) نیرو فراهم می‌کند. گشتاور نیز به راحتی از مرز 1700 نیوتن‌متر می‌گذرد. ضریب تراکم 18 بر یک حاصل سیلندرهای 120 میلی‌متری آن است. جعبه‌دنده 12 سرعته دستی ضریب کوتاه بهترین هم‌خوانی را با پیشرانه فراهم کرده است. با اینکه به قد و قواره‌اش نمی‌خورد ولی توانایی 19700 کیلوگرم بار را دارد.






نوع مطلب : کامیون، رنو، ولوو، فورد، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




سه شنبه 28 شهریور 1396 12:16 ب.ظ
I used to be recommended this web site via my cousin.
I'm no longer positive whether or not this put up is written by means of him as nobody else recognise such designated
about my difficulty. You are amazing! Thank you!
شنبه 14 مرداد 1396 05:38 ب.ظ
whoah this blog is magnificent i love reading your articles.

Keep up the good work! You realize, lots of persons are searching round for this information, you could aid them greatly.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر